آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

در آذربایجان چه می گذرد؟

در آذربایجان چه می گذرد؟

شهرداری تبریز خواستار نصب تندیس «شهریار» در برج میلاد شد

شهرداری تبریز گفت ما آماده ایم تا یک بار دیگر تندیس و مجسمه‌ای شایسته از استاد شهریار در برج میلاد تهران نصب کنیم. قبلا تندیس نامانوس استاد شهریار در برج میلاد تهران نصب شده بود که متاسفانه با درخواست و همراهی کمیسیون فرهنگی اجتماعی کلانشهرها، از محل برج میلاد تهران برچیده شد.

شهر دار تبریز افزود: با توجه به اهمیت و جایگاه استاد شهریار در بین مردم کشور، اظهار داشت: موضوع نصب تندیس نامانوس در مجموعه برج میلاد بلافاصله در مجمع کلانشهرهای کشور و کمسیون فرهنگی اجتماعی کلانشهرها مطرح شد و با همراهی معاونت فرهنگی شهرداری تهران و مدیریت مجموعه برج میلاد این تندیس از محل برداشته شد.

نصب این تندیس نامانوس در برج میلاد و انعکاس آن در فضا مجازی، موجب دل آزردگی و ناراحتی هنردوستان و علاقه مندان شهریار شده بود.

استاد شهریار سال ١٢٨٥ هجری خورشیدی در تبریز متولد شد و ۲۷ شهریور ۱۳۶۷ چشم از جهان فرو بست.

۲۷ شهریور؛ سالروز مرگ استاد محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ملی شعر و ادب ایران نامیده شده است.

حجم آب پشت سدهای آذربایجان غربی، ۵۰ میلیون مترمکعب کمتر از سال گذشته است

اتابک جعفری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی روز یکشنبه گذشته به رسانه ها گفت: طبق بررسی ها، حجم آب پشت سدهای ۱۴ گانه آذربایجان غربی به ۸۸۸ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب رسیده در حالی که میزان آب در زمان مشابه سال گذشته، ۹۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب بود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر، سدهای بوکان، آغ چای، شهرچای و مهاباد که چهار سد بزرگ استان را شامل  می شوند، به ترتیب ۲۹۷، ۱۷۲،  ۹۵ و ۸۱.۵ میلیون مترمکعب آب دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی اظهار کرد: ۷۳ درصد این میزان در چهار سد بوکان، مهاباد، آغ چای و شهرچای قرار دارد.

وی بیان کرد: همچنین در حال حاضر ۴۸ میلیون مترمکعب آب در پشت سد سیلوه پیرانشهر، ۵۲ میلیون مترمکعب در پشت سد زولا، ۴۸ میلیون مترمکعب پشت سد ماکو، ۲۵ میلیون مترمکعب پشت سد ساروق تکاب، ۱۷ میلیون مترمکعب پشت سد حسنلوی نقده، ۱۸ میلیون مترمکعب پست سد شهید قنبری ماکو و ۱۲ میلیون مترمکعب آب در پشت سد دریک سلماس وجود دارد.

جعفری گفت: همچنین به ترتیب پشت سدهای کرم آباد پلدشت، قیقاج و ارس ۲ پلدشت ۱۲، هفت و چهار میلیون مترمکعب آب ذخیره شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی افزود: در حال حاضر، آب پشت ۱۰ سد در آذربایجان غربی کمتر از سال گذشته بوده و تنها سدهای کرم آباد پلدشت، شهید قنبری ماکو و حسنلوی نقده و شهید کاظمی بوکان آب بیشتری نسبت به زمان مشابه سال گذشته دارند.

کرونا ۱۸ هزار کارگر استان اردبیل را بیکار کرد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اعلام کرد: با شیوع کرونا در سطح استان ۱۸ هزار کارگر فعال در واحدهای صنفی و کارگاهی استان اردبیل طی ۱۱ ماه گذشته شغول خود را از دست دادند.

قاسم رحیمی روز یکشنبه در مصاحبه ای گفت: در ۱۱ ماه گذشته تعدادی از این افراد به سر کار خود بازگشتند ولی برای حدود ۹ هزار و ۸۰۰ نفر از افراد بیکار شده قطعی بیمه بیکاری برقرار شد.

وی با اشاره به پرداخت بیمه بیکاری برای حدود ۲ هزار نفر از این افراد که اغلب فعالان واحدهای صنفی و رانندگان هستند، بیان کرد: جامعه کار و تولید استان اردبیل بیشترین خسارت را از شیوع کرونا محتمل شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اضافه کرد: برای ادامه فرایند تولید و تامین شرایط سلامت جسمانی کارگران، در ۱۱ ماه گذشته بالغ بر سه هزار فقره بازرسی از کارگاه های تولیدی و صنفی استان اردبیل به منظور ارزیابی شرایط رعایت مقررات بهداشتی مقابله با کرونا انجام شده است.

وی در ادامه از اختصاص یک هزار و ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره برای فعالسازی واحدهای تولیدی و حدود یک هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه برای راه اندازی واحدهای تولیدی استان اردبیل در مناطق روستایی استان طی سال جاری خبر داد.

رحیمی اضافه کرد: برای تامین منابع مالی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی استان اردبیل نیز تاکنون ۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره پرداخت شده و برای پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال نیز تامین منابع شده است.

وی همچنین با اشاره به بیمه شدن ۲۷ هزار نفر از کارگران صنعت ساختمان استان بیان کرد: ۶۰ هزار نفر در استان اردبیل مشمول بیمه کارگران صنعت ساختمان هستند که باید شرایط بیمه آنها فراهم شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از پرداخت یارانه دستمزد به کارفرمایان استان برای جذب یکهزار کارگر در سطح استان اردبیل از مهرماه تاکنون خبر داد و اضافه کرد: در قالب طرح حمایت از مشاغل خانگی خرد نیز ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات در شهرها و ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات در مناطق روستایی استان پرداخت شده است.

آرش سلیمی ورزشکار مراغه ای رکورد جهانی وزنه برداری قدرتی را شکست

مراغه- ایرنا- ورزشکار مراغه ای رکورد جهانی بلند کردن وزنه در دسته ۹۵ کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد .

به گفته مهدی نوایی رئیس اداره ورزش و جوانان مراغه آرش سلیمی ورزشکار اهل این شهرستان در رکوردگیری کشوری در تهران موفق به شکست رکورد وزنه برداری قدرتی (بلند کردن کنده قدرتی) در دسته ۹۵ کیلوگرم شد.

آرش سلیمی وزنه بردار قدرتی با مهار وزنه ۱۷۳ کیلوگرمی به میزان  نیم کیلوگرم رکورد جهانی این دسته را که با   ۱۷۲.۵ کیلوگرم در دست ” راب وارد ”  ورزشکار انگلیسی بود، به نام خود ثبت کرد.

این رکورد گیری با حضور سرپرست فدراسیون وزنه برداری، کمیته قوی ترین مردان ایران و داوران و مربیان بین المللی به ثبت رسیده است.

طبق این خبر آرش سلیمی همچنین در روزهای گذشته نیز در مسابقات قوی ترین مردان ایران برای نخستین بار در تاریخ ورزش بدنسازی و قویترین مردان، در دسته منفی ۹۵ کیلوگرم قهرمان مسابقات قویترین مردان کشور شد.

چهاردهمین دوره مسابقات قویترین مردان کشور (منفی ۹۵و منفی ۱۰۵) در صفادشت کرج و در روزهای چهارم و پنجم دی ماه برگزار شد.

تجمع اعتراضی هواداران تیم تراکتور

عده‌ای از هواداران تیم فوتبال تراکتور در اعتراض به نتایج ضعیف این تیم در هفته‌های اخیر و بلاتکلیفی آن، مقابل بنیان دیزل تجمع کردند.

به گزارش ایرنا، هواداران این تیم صبح روز جمعه با تجمع مقابل ورزشگاه محل تمرینات و آماده سازی تراکتور، خواستار پاسخگویی مسوولان تیم در مورد نتایج ضعیف اخیر به ویژه بازی های خانگی شدند.

این هواداران که هر لحظه به تعدادشان افزوده می شود همچنین خواستار رسیدگی به مشکلات تیم در اسرع وقت و همچنین تعیین تکلیف سرمربی آن از سوی مالک تیم شدند.

تیم تراکتور درادامه نتایج ضعیف خانگی در ۲ هفته اخیر در تبریز مقابل تیم های آلومینیوم اراک و پرسپولیس تهران تن به شکست داد و ۶ امتیاز حساس این بازی ها را از دست داد.

این تیم در فصل جاری مقابل سپاهان و استقلال نیز در تبریز شکست خورد و همین امر موجب نارضایتی هواداران و تجمع اعتراضی آنها شد.